Regulamin sklepu

§1 Postanowienia ogólne

  1. Właścicielem Serwisu pod adresem www.modkrywa.pl jest Łukasz Główczyk, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Łukasz Główczyk Młody Odkrywca, Sędziszów 146, 28-410 Sędziszów. Działalność gospodarcza jest wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 6141615712, REGON 389782923.
  2. Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu oraz jego funkcjonalności oraz m.in. rodzaj i zakres świadczonych usług, w tym usług elektronicznych świadczonych przez jej właściciela, warunki i zasady składania zamówień, warunki techniczne, sposób zawierania i rozwiązywania umów na odległość, zasady i terminy płatności, tryb postępowań reklamacyjnych.
  3. Możesz skontaktować się ze Sprzedawcą pisząc na adres e-mail: biuro.mlodyodkrywca@gmail.com lub telefonicznie: 501153859.
  4. Świadczenie niektórych usług, w tym udostępnianie produktów elektronicznych i cyfrowych oraz panelu użytkownika, odbywa się również za pośrednictwem platformy dostępnej pod adresem https://panel.modkrywca.pl/.

§2 Definicje

    1. Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić Sprzedawcy.
    2. Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.
    3. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
    4. Klient – podmiot dokonujący Zakupu dobra na rzecz własnej konsumpcji oraz nabywający prawa do jej własności lub mający zamiar Zakupu. Osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą.
    5. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (definicja na podstawie art. 221 Kodeksu Cywilnego).
    6. Oferta – propozycja dostępnych w Serwisie Produktów, obejmująca istotne informacje o Produkcie lub Usłudze. Oferta może również zawierać instrukcje użytkowania lub szczegółowe warunki korzystania z danej funkcji (jeśli dostępne).
    7. Polityka prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych, dostępna pod adresem https://panel.modkrywca.pl/polityka-prywatnosci.
    8. Produkt – każda Usługa w rozumieniu art. 2 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym; Produkt ma charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej.
    9. Produkt elektroniczny – treść cyfrowa, którą Klient otrzymuje w ramach Zakupu, a która przybiera postać pliku elektronicznego, oprogramowania lub dostępu online do serwisów internetowych.
      1. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Serwisu.
      2. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że umowa ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
      3. Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży określający zasady korzystania z Serwisu, składania zamówień oraz zasad realizacji zamówień przez Sprzedawcę.
      4. Serwis – strona www.modkrywa.pl, na której prowadzona jest sprzedaż Produktów przez Sprzedawcę oraz powiązana z nią platforma internetowa dostępna pod adresem https://panel.modkrywca.pl/, na której prowadzona jest sprzedaż Produktów i świadczenie Usług przez Sprzedawcę.
      5. Sprzedawca – Łukasz Główczyk, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Łukasz Główczyk Młody Odkrywca, Sędziszów 146, 58-410 Sędziszów. Działalność gospodarcza jest wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 6141615712, REGON 389782923.
      6. Umowa – wzajemne uzgodnienia Sprzedawcy i Klienta określające wzajemne prawa oraz obowiązki.
      7. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
      8. Usługa – to każda czynność zawierająca w sobie element niematerialności, która polega na oddziaływaniu na Klienta lub jego przedmioty, które nie powoduje przeniesienia praw własności.
      9. Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca Klientowi na: a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, c) inne formy interakcji za pomocą takich danych.
      10. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu; usługa w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
      11. Użytkownik – podmiot korzystający z Serwisu.
      12. Zakup – przeniesienie własności na Klienta odpłatnie lub nieodpłatnie.

§3 Usługi elektroniczne w Serwisie internetowym

      1. W Serwisie Internetowym dostępne są następujące Usługi elektroniczne: Konto użytkownika, Panel użytkownika z funkcją wyboru województwa i wyszukiwania placówek oraz elektronicznego dziennika, platforma zarządzania harmonogramem półkolonii i warsztatów tematycznych, formularz kontaktowy, system rezerwacji zajęć edukacyjnych dla dzieci, funkcja zgłaszania nieobecności, możliwość zakupu Produktów oraz dokonywania opłat.
      2. System składa się z dwóch zintegrowanych platform: mod.dstdesign.website jako platformy rodzica wymagającej logowania, w której rodzic dokonuje rezerwacji zajęć dla dziecka oraz modkrywa.pl jako serwisu promocyjno-rezerwacyjnego. Po zalogowaniu do systemu mod.dstdesign.website rodzice uzyskują dostęp do funkcji wyboru województwa, która umożliwia im przeglądanie bazy danych placówek edukacyjnych oferujących program „Młody Odkrywca”. System automatycznie prezentuje listę dostępnych szkół, przedszkoli i centrów.
        1. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Klientów w Serwisie internetowym odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
        2. Korzystanie z Usług elektronicznych związane jest z przesyłaniem danych przy pomocy sieci internet, co obarczone jest ryzykiem charakterystycznym dla tej sieci.

§4 Zasady zawierania umów

        1. Regulamin oraz Oferta określają zasady współpracy i warunki realizacji umowy.
        2. Na samym dole Strony internetowej Klientowi zostaje udostępniony Regulamin w sposób nieodpłatny. Treść Regulaminu może zostać utrwalona przez Klienta poprzez jego pobranie, zapisanie na nośniku lub wydrukowanie w każdej chwili ze strony Serwisu.
        3. Klient nie może składać Zamówienia używając niepoprawnych danych osobowych, w sposób anonimowy lub pod pseudonimem.
        4. Regulamin oraz Oferta nie ograniczają ani nie wyłączają wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
        5. W przypadku rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta.
        6. Wola zawarcia Umowy zostaje wyrażona przez Klienta z chwilą kliknięcia przycisku „Złóż rezerwację” lub z chwilą wyraźnego potwierdzenia chęci złożenia zamówienia drogą elektroniczną.
        7. Otrzymanie zamówienia zostanie potwierdzone drogą elektroniczną. Umowa zostaje zawarta w momencie otrzymania potwierdzenia zamówienia.
        8. Klient zobowiązany jest do korzystania z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Regulaminem i dobrymi obyczajami, z uwzględnieniem dóbr osobistych i praw własności intelektualnej, w szczególności praw autorskich przysługujących Sprzedawcy lub osobom trzecim oraz w sposób niezakłócający funkcjonowanie Serwisu.

§5 Cena

        1. Cena jest ceną brutto i obejmuje wszystkie podatki wymagane przepisami prawa, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy Sprzedawca wskaże jednoznacznie w Ofercie, że jest inaczej.
        2. Sprzedawca informuje, że jest płatnikiem podatku VAT.
        3. Cena nie zawiera informacji dotyczących innych kosztów, które Klient zobowiązany jest ponieść, a o których to kosztach będzie poinformowany przed złożeniem zamówienia.
        4. Ceną obniżoną jest cena obowiązująca po obniżeniu ceny Produktu.
        5. Ceną najniższą jest najniższa cena za Produkt, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a w przypadku produktów oferowanych do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – cena najniższa jest ceną najniższą obowiązującą w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do dnia wprowadzenia obniżki.
          1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach Produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. Ewentualne zmiany cen Produktów obowiązują od momentu wprowadzenia ich na stronę Serwisu i nie naruszają już zawartych Umów. Przeprowadzane przez Sprzedawcę promocje nie podlegają łączeniu, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej. Szczegółowe informacje zawarte są każdorazowo w warunkach lub regulaminie danej promocji.

§6 Zasady współpracy oraz składania zamówień w Serwisie

          1. Klient może korzystać z Serwisu 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane w soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego Dnia roboczego. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość czasowego wyłączenia Serwisu z przyczyn technicznych.
          2. Sprzedawca korzysta z usług zewnętrznych operatorów płatności do oferowania płatności online.
          3. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty:
            1. przelewem bankowym – płatne bezpośrednio na konto Sprzedawcy, po wcześniejszym skontaktowaniu się w sprawie ze Sprzedawcą. W przypadku płatności przelewem bankowym produkt zostanie wysłany po otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu na rachunku bankowym Sprzedawcy
            2. przelewem elektronicznym – za pośrednictwem Przelewy24. W celu dokonania płatności Klient zostanie przeniesiony na stronę serwisu na zasadach wskazanych przez ten serwis
          4. Klient ma obowiązek dokonać płatności niezwłocznie po złożeniu zamówienia, o ile nic innego nie wynika z Oferty lub wybranego przez Klienta sposobu płatności.
          5. W celu Zakupu Produktów należy postępować zgodnie z komunikatami widocznymi w Serwisie lub skontaktować się ze Sprzedawcą drogą elektroniczną.
          6. Po zawarciu Umowy, Sprzedawca przesyła Klientowi także jej warunki, o ile nie zostały przekazane przed zawarciem Umowy.
          7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zamówienia lub jego anulowania w przypadku, gdy zostało ono złożone przy użyciu: oprogramowania, robota, crawlera, spidera lub dowolnego systemu zautomatyzowanego bądź zachowania skryptowego lub dowolnych usług podmiotów trzecich wykorzystanych w celu złożenia zamówienia w imieniu użytkownika.

§7 Produkt elektroniczny – realizacja zamówienia

          1. W przypadku Zakupu Produktu uwzględniającego Produkt elektroniczny, dostęp do Produktu zostanie udzielony Klientowi niezwłocznie po dokonaniu skutecznej płatności, nie później niż w terminie 48 godzin, o ile nic innego nie wynika z Oferty.
          2. W ramach Konta Użytkownika zostanie udostępniony lub przesłany na podany przez Klienta adres mailowy produkt elektroniczny z zastrzeżeniem postanowień poniżej.
          3. W przypadku Produktu elektronicznego, w ramach, których materiały, z uwagi na specyfikę Produktu, nie są dostępne niezwłocznie po Zakupie, materiały te będą udostępniane systematycznie w kolejnych dniach lub od razu – w zależności od tego, co wynika z Oferty.
          4. Dostęp do Produktu jest ograniczony czasowo, a czas dostępu do Produktu wynika z Oferty.
          5. W przypadku gdy Klient nie może uruchomić udostępnianego pliku lub materiałów, powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
          6. Klient jest informowany przez Sprzedawcę o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń niezbędnych do zachowania zgodności Produktu z umową.

§8 Usługa cyfrowa – realizacja zamówienia

          1. Szczegółowe informacje dotyczące Usługi cyfrowej znajdują się w Ofercie.
          2. Zakupiona Usługa cyfrowa zostanie przeprowadzona po wcześniejszym uzgodnieniu przez Klienta terminu ze Sprzedawcą drogą e-mailową i/lub w formie wiadomości sms i/lub poprzez udostępniony kalendarz on-line (w przypadku, gdy został udostępniony) – o ile nic innego nie wynika z Oferty.
          3. Klient może skorzystać z Usługi w terminie określonym w Ofercie.

§9 Usługi – realizacja zamówienia

          1. Szczegółowe informacje dotyczące Usługi, w tym jej zakres oraz czas realizacji, znajdują się w Ofercie.
          2. Zamówiona Usługa zostanie zrealizowana w terminie określonym w Ofercie.

§10 Warunki techniczne

          1. Klient może korzystać z Serwisu internetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Regulaminem.
          2. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.
          3. W celu skorzystania z Serwisu lub złożenia zamówienia, konieczne jest posiadanie przez Klienta:
            1. aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
            2. aktywnego konta poczty elektronicznej.
          4. W celu skorzystania z Produktów (nie dotyczy Produktów fizycznych), konieczne jest posiadanie przez Klienta:
            1. aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
            2. aktywnego konta poczty elektronicznej;
            3. aktualnego narzędzia/programu obsługującego pliki elektroniczne w formacie wskazanym w Ofercie (np. w formacie *.zip, *.pdf, *.mobi, *.pub, *.doc, *.docx, *.xsl);
            4. zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768;
            5. włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
          5. W przypadku gdy do skorzystania z Serwisu lub Produktów konieczne będzie spełnienie dodatkowych wymagań technicznych, Klient zostanie o tym poinformowany przed skorzystaniem z Serwisu lub przed złożeniem zamówienia na Produkt.

§11 Reklamacja

  1. Niniejszy rozdział określa uprawnienia Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w przypadku umów na dostarczenie treści/usługi cyfrowej zawartych od dnia 1 stycznia 2023 r. Szczegółowe informacje dot. uprawnień Klienta określają przepisy ustawy o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany.
  2. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa nie są zgodne z umową, Klient może żądać doprowadzenia do zgodności z umową lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
  3. Klient może złożyć reklamację dotyczącą niezgodności Produktu z umową wysyłając ją na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie (adres korespondencyjny lub e-mailowy). Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją.
  4. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji uniemożliwiającej jej rozpatrzenie, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Klient może złożyć reklamację z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  5. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni – uznaje się, że uznał reklamację.
  6. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
  7. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa nie są zgodne z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
    2. Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową;
    3. brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
    4. brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
    5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
  8. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności z umową jest nieistotny.
  9. Jeżeli Klient nie otrzymał treści lub usługi cyfrowej, Klient informuje o tym Sprzedawcę. W przypadku ich niedostarczenia niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient może odstąpić od umowy.
  10. Klient może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
    1. Sprzedawca oświadczył lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
    2. Strony uzgodniły lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Klienta, a Sprzedawca nie dostarczył jej w tym terminie.
  11. Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się, jeżeli umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za pośrednictwem materialnego nośnika.

 

 

§12 Odstąpienie od umowy

          1. Niniejszy rozdział określa zasady odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
          2. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni z zastrzeżeniem postanowień poniżej. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Klient może poinformować o tym Sprzedawcę w drodze jednoznacznego oświadczenia, korzystając z dostępnej w Serwisie opcji rezygnacji z uczestnictwa dziecka w zajęciach. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku niektórych umów, o czym Klient zostanie poinformowany przed złożeniem Zamówienia:
            1. O świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który przed rozpoczęciem świadczenia został poinformowany o tym, że po jego spełnieniu utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.
            2. W których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
            3. O dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi dokument potwierdzający zawarcie umowy.
          3. Klient, o którym mowa w ust. 2 ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu w związku z korzystaniem z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu.
          4. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Klient zobowiązany jest do zaprzestania korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.

§13 Skutki odstąpienia od umowy oraz zasady rozliczeń w przypadku rezygnacji i nieobecności

          1. W przypadku odstąpienia przez Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta od umowy, o którym mowa w §12, Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu czternastu dni od dnia otrzymania powiadomienia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności. Do zwrotu płatności stosuje się ten sam środek płatności, którym posłużył się Klient podczas pierwotnej transakcji, chyba że jednoznacznie zostanie uzgodniony z Klientem inny środek płatności.
          2. Niezależnie od prawa do odstąpienia od umowy, o którym mowa w §12, Serwis umożliwia Klientowi, po upływie terminu na odstąpienie od umowy lub w przypadku zgłoszenia nieobecności dziecka na zajęciach, rozliczenie wpłaconych środków na zasadach określonych w niniejszym ustępie.
            1. Jeśli Klient zgłosi nieobecność dziecka na zajęciach z wyprzedzeniem co najmniej 24 godzin przed planowanymi zajęciami, na koncie Klienta w Serwisie zostanie zaksięgowany kredyt odpowiadający wartości niezrealizowanych zajęć.
            2. Środki zgromadzone na koncie Klienta (zarówno te wynikające ze zgłoszonych nieobecności, jak i nowe wpłaty) mogą zostać wykorzystane wyłącznie na opłacenie kolejnych zajęć w Serwisie (w kolejnych miesiącach lub latach) lub na zakup dostępnych w Serwisie Produktów elektronicznych (np. scenariuszy zajęć do zrobienia w domu).
            3. W przypadku, gdy Klient nie zgłosi nieobecności dziecka na zajęciach w sposób lub w terminie wskazanym w ust. 2a, opłata za te zajęcia uznaje się za wykorzystaną i nie podlega rozliczeniu.
            4. Nie przewiduje się zwrotów pieniędzy za środki wpłacone do Serwisu poza przypadkami określonymi w ust. 1 niniejszego paragrafu (tj. poza prawem do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni).
            5. Wszelkie zgromadzone środki i kredyty na koncie Klienta pozostają w Serwisie do wykorzystania na przyszłe usługi lub produkty cyfrowe. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w zajęciach w trakcie trwania opłaconego okresu (np. miesiąca), po upływie terminu na odstąpienie od umowy, Klient ponosi odpowiedzialność za opłacenie zajęć w wysokości proporcjonalnej do wykorzystanego okresu. Rozwiązanie umowy na zajęcia następuje po upływie 30 dni od daty złożenia rezygnacji, zgodnie z §14 ust. 5. W przypadku rezygnacji w połowie miesiąca, Klient jest zobowiązany do uregulowania opłaty za zajęcia do końca miesiąca wypowiedzenia, przy czym niewykorzystane środki zostaną zaksięgowane jako kredyt na koncie Klienta, zgodnie z ust. 2b.

§14 Panel użytkownika

          1. Sprzedawca może utworzyć Klientowi Konto Użytkownika (panel rodzica), tj. indywidualny panel uruchomiony na rzecz Klienta przez Sprzedawcę w celu korzystania z Produktów Sprzedawcy po dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu nieodpłatnej umowy na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika, dalej jako Konto. Umowy na zajęcia dla dzieci, są zawierane na okres od października do końca czerwca, chyba że w Ofercie zostanie wskazana informacja o wcześniejszym starcie zajęć w niektórych placówkach.
          2. Klient może utworzyć Konto Użytkownika (panel rodzica) po dokonaniu rejestracji w Serwisie za pośrednictwem adresu https://panel.modkrywca.pl/, dalej jako Konto.
          3. Klient nie może posiadać kilku Kont Użytkownika lub udostępniać Konta Użytkownika osobom trzecim.
          4. Sprzedawca przesyła na wskazany przez Klienta adres e-mailowy informacje dotyczące Konta Użytkownika. Klient ustanawia indywidualne hasło do Konta. Klient ma obowiązek ustanowić indywidualne hasło również w przypadku, gdy na potrzeby rejestracji Konta Użytkownika hasło generowane jest automatycznie przez system. Po rejestracji Konta, Klient powinien niezwłocznie ustanowić nowe hasło.
          5. Klient może zgłosić żądanie usunięcia Konta Użytkownika Sprzedawcy e-mailowo lub w inny sposób przyjęty do komunikacji ze Sprzedawcą z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia bez podania przyczyny.
          6. Usunięcie Konta Użytkownika może wiązać się z utratą dostępu do Produktów udostępnionych w ramach Konta Użytkownika.
          7. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika:
            1. z ważnych przyczyn z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia (dotyczy Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta). Pod pojęciem ważnej przyczyny należy rozumieć w szczególności naruszenie przez Klienta postanowień Regulaminu lub przepisów prawnych, a także podejmowanie przez Klienta działań sprzecznych z dobrymi obyczajami;
            2. bez podania przyczyny ze skutkiem natychmiastowym (dotyczy Klienta, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta).

§15 Wizerunek

          1. Klient jest świadomy, że jego wizerunek udostępniany przez niego w ramach współpracy ze Sprzedawcą, może być przetwarzany przez Sprzedawcę, w tym utrwalany i rozpowszechniany do celów edukacyjnych, archiwizacyjnych oraz do celów związanych z realizacją Umowy.
          2. Przetwarzanie wizerunku Klienta do celów marketingowych i promocyjnych wymaga odrębnej zgody.
          3. Wizerunek, o którym mowa powyżej, może być użyty do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiony z wizerunkami innych osób uczestniczących w transmisji on-line, natomiast nagranie filmowe i dźwiękowe z jego udziałem może być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających w ramach działalności Sprzedawcy. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji.
          4. Klient nie może utrwalać, wykorzystywać i rozpowszechniać wizerunku innych uczestników/osób prowadzących bez uprzedniej zgody ww. osób.

§16 Prawa autorskie i licencje

          1. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę, w tym Produkty, zdjęcia, teksty, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.
          2. Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje Sprzedawca bądź inny podmiot, od którego Sprzedawca uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Sprzedawcę w oparciu o inną podstawę prawną.
          3. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Klienta na własny użytek, o ile nic innego nie wynika z Oferty. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku.
          4. Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji, bez prawa do udzielania sublicencji oraz bez ograniczeń terytorialnych. Ograniczenia czasowe wynikają z Oferty lub z niniejszego Regulaminu. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zostało uwzględnione w cenie.
          5. Klient ma prawo do korzystania z materiałów na następujących polach eksploatacji:
            1. utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzania określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową na własny użytek.
          6. W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw autorskich, Sprzedawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.
          7. Sprzedawca ma prawo do dokonania okresowej aktualizacji Produktów.
          8. Do niniejszego rozdziału stosuje się odpowiednio przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

§17 Postanowienia końcowe

          1. Podczas trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.
          2. Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze nagłym lub naturalnym, niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego, a także inne zdarzenia nagłe i niezależne od Stron, takie jak niedolność prowadzącego zajęcia do stawienia się na nich z powodu nagłego, nieprzewidzianego zdarzenia (np. kolizja drogowa), czy też nagłe i niezaplanowane uniemożliwienie dostępu do miejsca prowadzenia zajęć (np. zamknięcie sali przez placówkę).
          3. W sytuacji, gdy Klient jest spoza kraju Sprzedawcy, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, wskazując informację o swoim miejscu zamieszkania/siedzibie, w tym celu, aby możliwe było rozliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi przepisami.
          4. W ramach korzystania z Produktów zabrania się działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich oraz dostarczania informacji o charakterze bezprawnym.
          5. Polubowne rozpatrywanie sporów i rozpatrywanie reklamacji. Konsument ma możliwość zwrócenia się do:
            1. stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
            2. wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
            3. powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy;
            4. lub ma prawo skorzystać z platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami http://ec.europa.eu/consumers/odr.
          6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakich zmiany te wymuszają na Sprzedawcy również zmiany treści niniejszego Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących decyzji UOKiK, PUODO lub orzeczeń sądowych w zakresie odpowiedzialnym wydanym decyzjom/orzeczeniom oraz w przypadku istotnej zmiany czynników biznesowych, o ile istnieje związek przyczynowo-skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia usług przez Sprzedawcę.
          7. Prawem właściwym jest prawo polskie z zastrzeżeniem ust. 9.
          8. Sądem właściwym jest sąd polski z zastrzeżeniem ust. 9.
          9. W przypadku Klienta będącego konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają konsumenta ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu, których nie da się wyłączyć na podstawie umowy. W przypadku gdy przepisy, które obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej między Klientem a Sprzedawcą.
          10. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych są szczegółowo uregulowane są w Polityce prywatności.
          11. Regulamin obowiązuje od dnia 2025-08-01.

§18 Pozostałe postanowienia dotyczące przedsiębiorców

        1. Postanowienia z niniejszego paragrafu mają zastosowanie do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
        2. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy, z wyłączeniem art. 46 § 2 Ustawy Kodeks postępowania cywilnego.
        3. Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta umowę w trybie natychmiastowym. W tym celu Sprzedawca przesyła Przedsiębiorcy na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny oświadczenie w przedmiocie wypowiedzenia umowy. Przedsiębiorca zrzeka się jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.
        4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
        5. Wobec Przedsiębiorców, którzy nie są Przedsiębiorcami na prawach konsumentów wyłącza się wszelką odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej. Przedsiębiorcy, którzy nie są Przedsiębiorcami na prawach konsumentów są zobowiązani do sprawdzenia towaru przy odbiorze i zgłoszenia wszelkich uwag bezpośrednio przy dostawie.
        6. Przedsiębiorcom, którzy nie są Przedsiębiorcami na prawach konsumentów nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
        7. Wyłącza się stosowanie względem Przedsiębiorcy postanowień niniejszego regulaminu dot. zwrotów i reklamacji.
        8. Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ograniczona zostaje do dwukrotności wynagrodzenia Sprzedawcy z tytułu wykonanej Umowy, chyba że szkoda została wyrządzona umyślnie.

Załącznik nr 1.

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Wypełnij formularz w przypadku chęci odstąpienia od Umowy.

Twoje imię i nazwisko:
Twój adres:
Twój e-mail:
Twój telefon:

Data i miasto:

Łukasz Główczyk Młody Odkrywca
Sędziszów 146
58-410 Sędzisław

Odstąpienie od umowy

Odstępuję od umowy z dnia:
Numer zamówienia:

Załącznik nr 2.

FORMULARZ REKLAMACJI

Wypełnij formularz w przypadku chęci złożenia reklamacji dot. niezgodności Produktu z Umową.

Twoje imię i nazwisko:
Twój adres:
Twój e-mail:
Twój telefon:

Numer zamówienia:
Data złożenia zamówienia:

Data i miasto:

Łukasz Główczyk Młody Odkrywca
Sędziszów 146
58-410 Sędzisław

Zgłoszenie reklamacji

Informuję, iż zakupiony przeze mnie Produkt jest niezgodny z umową.

Dotyczy produktu:
Niezgodność została stwierdzona w dniu:
Niezgodność Produktu z umową polega na:
Z uwagi na powyższe, proszę o: